Thursday, March 31, 2011

Aktiviti Aku Hari Ni ..

Aktiviti hari ni dimulakan dengan menyediakan sarapan untuk anak aku, ayen .. sekolah kan ari ni .. ayen ni musti makan sarapan sebelum gi sekolah .. dah dibiasakan macam tu dari dulu lagik .. bawak bekal makanan dan air dari rumah .. ayen ni kalau minum air dari katin sekolah .. mula lah dia .. batuk ler .. selsema ler .. aku pun tak tau air apa yang mak cik kantin tu bancuh .. atau anak aku ni yang sensitif .. haha ..

Lepas ayen gi sekolah ... aku, aisy ngan en.suami pulak yang sarapan pagi .. selesai sarapan .. kami pun mula ler bersiap-siap .. nak ke Kota hari ni ... ada urusan .. huhu .. kul 9.30 pagi baru kami gerak pergi .. punya la lama bersiap .. haha ..

Sampai jek Kota, en.suami hantar aku gi kedai barang-barang pengantin .. nak amik barang-barang yang aku order untuk buat cenderahati yang di tempah pelanggan aku ... bukan sebuah kedai jek yang aku pergi .. 3 buah kedai .. sebab pekedai tu tak bagi harga yang aku kehendaki .. jadi aku kena pandai bandingkan harga .. baru aku beli .. kalau tak ... tak de untung ler aku .. huhu ..

Selesai urusan mencari barang untuk cenderahati, aku gerak ke pasaraya Kini .. cari barang dapur sikit ... makanan ringan sikit .. huhu .. sikit-sikit pun cecah jugak Rm 50.00 .. haha ... barang sekarang ni bukan cam dulu .. semua dah naik harga .. terima jek lah .. dah memang cam tu keadaannya .. huhu ..

Kemudian, aku ngan anak aku,aisy tunggu ler en.suami ... lama betul urusan en.suami ngan bank .. aku lepak kat sebelah farmasi caremart .. aisy makan jajan .. sampai habis 2 bungkus jajan dibelasah anak aku .. baru en.suami muncul ...

Destinasi seterusnya ialah kedai tayar .. hari tu aku ada buat posting pasal tayar kereta en.suami masuk lubang dalam perjalanan pergi hantar pengantin .. tajuk posting tu Rombongan Menghantar Pengantin : Perjalanan Pergi Dan Cabaran .. jadi, baru hari ni berkesempatan nak gi beli rim ngan tayar .. sebab rim yang masuk lubang tu dah pecah .. gile betul la .. sampai pecah rim dibuatnya .. haduiii la ..

Begini ler rupa rim yang bengkok dan retak tu .. tak nampak sebab retak tu kat sebelah dalam rim tu .. en.suami tengok rim dia buat kali terakhir sebelum di lupuskan kat kedai tayar ni .. huhu .. syahdu betul ...

Ini ler rim yang menjadi pilihan en.suami ... dah tak nak pakai tayar 16 .. pakai tayar 15 pulak .. serik oooo ...

En.suami gi kedai tayar Dunlop kat deret BSN .. kedai yang paling ujung .. sebelah sungai .. kat situ banyak pilihan rim .. en.suami sampai rambang mata .. tak tau nak pilih yang mana .. semuanya menepati citarasa ngan budget poket .. haha ..setelah di timbang-timbang dan dibelek-belek .. akhirnya en.suami berjaya membuat pilihan .. rim yang kala putih jadi pilihan hati .. tak pernah pakai rim kala putih sebelum ni .. biasanya kala hitam ngan silver jek ... tak pe ... kali ni buat kelainan pulak .. haha..

Bebudak kedai tayar ni tengah bertungkus-lumus mengerjakan tayar ngan rim kereta aku ... cepat-cepat aku dah lapo ni .. haha ..

Yang tengah pasang tayar ni bukan bebudak pekerja .. boss ni .. second boss kot .. sebab ada lagik sorang yang nampak cam boss kat dalam pejabat dia .. haha .. bagus-bagus .. boss pun turun padang .. ni yang bagus .. pelanggan diutamakan .. haha .. i like ..

Lama jugak tunggu budak-budak tayar ni buat kerja .. ya ler .. bukan beli terus buleh masuk .. kena masukkan tayar kat rim dulu .. masukkan angin .. balancing tayar dulu .. baru leh masukkan kat kereta .. bukan 1 tayar  .. 4 tayar tu .. huhu .. perut pulak dah mula berkeroncong .. maklum ler dah pukul 1.00 petang masa tu ..

 Siap jek .. terus gi Baser Nasi Ayam .. yang kat sebelah Agro Bank ... kat sini tak de ekon .. jadi en.suami boleh ler merokok .. haha .. best nyer dapat makan nasi ayam time lapo-lapo ni .. aku order nasi ayam berlada ... en.suami ngan anak aku, aisy makan nasi ayam .. air laici .. cuaca panas .. cam tak cukup jek air .. sekali sedut dah habis .. haha .. nasib baik order 1 untuk anak aku .. dia bukan leh habis segelas .. aku ler yang cokang .. haha ...
Yang ni lauk nasi ayam berlada .. ayamnya di masak dengan lada merah .. tak pedas walaupun nampak merah ... manis-manis sikit ... sedap ..

Nasi ayam Baser .. yang paling terkenal kat Kota Tinggi nih .. ada banyak kedai nasi ayam baser kat Kota ni .. yang biasa aku pergi kat sini ler .. ngan yang kat belakang Plaza Kota tu .. kat situ ada acon .. nyaman ..

Lepas makan, gerak gi KFC .. belikan ayen ayam goreng .. dia nak prosperity burger kat mcdonald's tapi kan promosi dah habis .. burger tu kan keluar time raya cina jek .. dah tak raya mana ada jual lagik .. haha .. dah cakap kat dia cam tu ... tu yang tukar nak ayam goreng kfc pulak ... belikan jek la .. sian dia .. dah ler tak ikut .. huhu .. cam mana nak ikut .. kan dia sekolah .. tak kan nak ponteng pulak ..

Pastu en.suami kata nak belikan ayen hadiah hari lahir dia ... belated birthday ... jadi kami gi balik Pasaraya Kini ... kat tingkat atas .. tempat jual mainan ... tapi bukan nak beli mainan .. en.suami janji nak belikan raket badminton yang mahal sikit .. tapi memandangkan raket dia masih elok lagik .. jadik en.suami belikan dia catur .. ayen pandai jugak main catur ni .. sampai masuk bertanding kat sekolah .. dapat sijil penyertaan lagik .. terror jugak anak aku ni .. huhu ...


Belikan ayen, aisy nak jugak .. rambang mata aisy tengok mainan banyak .. sana pegang .. sini pegang .. last-last amik pistol yang ada sound tu .. hiiiisssyyy .. aisy ni .. tadi dah beli mainan blok yang cantum-cantum tu .. ni nak lagik ... en.suami kata biar le dia .. bukan selalu .. amboi baiknya en.suami aku ni ... huhu

Dah pegang pistol kat tangan .. tapi mata melilau lagik tengok mainan yang lain .. huhu .. aisy punya kerenah .. tak cukup satu .. semua nak .. payah betul ..

Selesai semua urusan .. kami gerak balik .. masa tu dah pukul 3.00 petang .. wah .. lamanya kat Kota .. dari pagi sampai petang .. patut ler rasa penat .. haha .. sampai rumah .. kul 3.50 petang .. terus bukak kedai .. kerja ... dan nyambung buat cenderahati ler .. huhu ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...