Monday, March 14, 2011

Persiapan Majlis Perkahwinan Tam

12/3/2011 (Sabtu)


Busssyyyy ... sesangat .. sampai makan pun tak de masa ... haha ... kunun nyer ler kan ... dari petang jumaat tu .. lepas telur siap direbus dan di angkat .. tunggu sejuk la dulu .. terus jek packing telur tu kat bunga telur .. banyak nak packing .. 1000 pcs tu .. huhu .. nasib baik adik-adik dah balik ... leh ler tolong ...


Jiran-jiran blok aku tolong membungkus makanan ringan dan telur dalam beg plastik untuk diberikan kepada tetamu yang datang esok hari. Tak banyak ler buat beg plastik ni ... 300 beg jek ... sekejap jek membungkusnya .. huhu .. dalam beg ni ada telur dalam kotak, hirisan kek, kerepek, sumi n gula-gula dan jajan jagung .. ok ler tu kan ...



Ini ler barang-barang  untuk diberikan kepada tetamu yang hadir pada majlis perkahwinan adik aku, tam yang telah siap dipacking. Huh .. banyak giler rasanya ... tapi tak tau ler cukup ker tidak? Takut gak kalau tak cukup... malu oooo ..

Siap packing telur dalam kul 3.00 pagi .. huhu .. penatnya .. pastu pakai kan inai kat jari pengantin pulak .. 20 jari termasuk tapak tangan ngan sekeliling kaki ... haha .. aku boh jek ler .. dah ler kena tumbuk inai nyer .. nasib baik anak sedara aku dah asingkan daun dari batangnya. Aku tinggal tumbuk jek ... letak gambir, nasi ngan kunyit .. mak kata kalau nak merah inainya .. letak semua-semua tu .. huhu .. siap berinai pengantin pukul 4.30 pagi .. huhu ... ngantuk gileeee .. hadusssss .. esok kena bangun pagi lagik ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...