Tuesday, March 08, 2011

Sarapan Laksa Penang!!!!!


First time sarapan makan laksa penang  ... selalu tu makan nasi lemak ker, lontong ker, soto ker, nasi dagang ker, roti canai ker .. sebab kedai kat tepi laut ni tak de jual sarapan ... tapi nasib baik ler ada jual laksa ni .. kalau tidak lapar ler aku, nak nunggu bank bukak jek .. huhu

Sedap gak laksanya. Mee laksanya lembut tapi tak kembang, sedang-sedang jek kenyal nya. Kuahnya pun tak berapa masam dan pedas. Semuanya sedang-sedang jek. Rasa ikannya tak terlalu menusuk. Kiranya tak berbau hanyir ler. Habis semangguk aku bedal ... huhu leh makan lagik lepas ni ... kalau gi bank pepagi ler ... huhu



Yang ni roti goreng inti sardin. Tuan kedai ni yang bagi nama ni. Aku panggil kuih ni sardin roll. Kuih ni pun sedap gak. Rotinya tak makan minyak ... rasa kering jek ... pandai dia tos minyaknya. Sardinnya pun tak rasa hanyir. Pedas boleh tahan .. haha ... anak aku tak tahan makan .. gigit-gigit ... tergigit lada kecik .. haha ... mencari air budak ...


Anak aku, Aisy makan nasi lemak lauk telur rebus. Nasi lemak ni aku beli pepagi masa belikan bekal Ayen nak gi sekolah. Ingatkan en.suami nak sarapan .. tapi en.suami kata dia kenyang lagik ... tak nak sarapan .. jadi aku bawak ler ... ingatkan nak makan dalam kete masa anto tam gi keja ... cam rasa tak syok pulak ... lagik pun perjalanan dari Bandar Penawar ke Sungai Rengit bukannya jauh sangat ... hehe .. setengah jam jek .. huhu nasib baik aku tak makan .. kalau tak ... anak aku nak makan apa .. huhu


Tengah-tengah makan tu ... terpandang pulak seorang nelayan tengah menjaring ikan. Masa ni air tak pasang beso lagik ... tapi tak ler surut sangat .. masih nampak pantai lagik ... aku tengok .. beberapa kali dia tebar .. angkat ... pastu tebar lagik ... tak tau ler dapat apa ... jauh sangat kedudukan nelayan tu dengan tepi laut ... ni pun aku zoom kamera buruk lagik tak canggih aku ni ..nampak ler sikit ... huhu

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...