Thursday, March 03, 2011

Sirih Junjung ngan Kotak Cup Cake ... Hantaran Tam

Dah siap wat sirih junjung ngan kotak untuk cup cake .. hantaran kali ni tak pakai kek yang sebijik besar tu .. sebab nanti makan damai pun ada gak kek yang besar tu ... jimat kos kata pengantin nyer .. haha ...

Aku wat sirih junjung tu guna daun sirih tiruan .. sebab susah ler nak cari daun sirih yang betul. Banyak pokok yang dah mati. Lagipun orang dah malas nak menanam nyer .. tak siapa nak memakan sirih nyer .. kalau nak wat hantaran ke .. bukan kerap sangat wat kerja kawin ni .. tak bebaloi ler .. jadi tak de pilihan lain terpaksa ler pakai yang tiruan punya .. masa adik aku ni tunang dulu .. aku guna daun sirih yang betul punya .. banyak tul kena petik .. sampai pegi Sungai Rengit mintak daun sirih .. masa tu tak tau lagi ada jual daun sirih tiruan punya .. huhu

Kali ni aku wat sirih junjung sesimple mungkin .. sebab masa adik aku bertunang dulu .. masaallah .. punya le rimbun .. berat nak angkat .. haha .. banyak guna daun sirih sebab tak yah beli ... mintak jek .. yang ni aku beli daun sirih tiruan .. 50pcs .. Rm 9.00 .. huhu .. jadi guna sebanyak tu jek .. mahal tu .. ngan bunga lagik .. bukan murah gak bunga ni .. 1 pokok yang rimbun punya Rm 12.00 .. yang kecik-kecik lagik .. yang bunga halus lagi .. huhu

Ini ler sirih junjung untuk hantaran kawin adik aku

Yang ni pulak .. sirih junjung masa adik aku bertunang dulu ..


Ni pulak kotak cup cake .. cake nyer tak de lagik .. dah nak majlis nanti baru letak .. kalau tak .. basi ler huhu



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...