Saturday, May 07, 2011

Makan Tomyam Di Pagi Hari ..

Hari sabtu datang lagi .. hehe .. mood bangun lambat ... bukan apa dah seminggu bangun awal .. menyediakan keperluan Ayen gi sekolah ... apa salahnya hari sabtu dan ahad ni memanjakan diri sikit .. ye tak? hehe ..

Tadi lepas siap-siap masukkan kain baju dalam mesin basuh .. bancuh air letak dalam peti ais .. siap basuh pinggan mangkuk .. bawak anak aku, Aisy gi makan sarapan .. dah kul 10 pagi nih ada lagi ker nasi lemak .. hujung minggu nih sarapan cepat habis .. maklum le ramai yang cuti ...


Ini ler tukang masak merangkap tokei kedai makan ni .. Kak Aisyah ..

Kedai makan pilihan aku semestinya kedai makan kak Aisyah .. bukan apa kedai ni tak berapa ramai orang duk makan .. kebiasaannya ramai yang beli bungkus jek ... aku nak makan apa ek ari ni .. busan le makan nasi lemak .. lontong .. roti canai .. semua dah selalu makan .. tekak cam nak makan benda yang masam-masam pulak .. haha .. jangan pikir lain haaa .. tak de maknanya .. haha ...

Kak Aisyah sedang menyediakan bahan untuk masak tomyam daging yang aku order .. sambil diperhatikan anak aku, Aisy .. cam supervisor pulak .. haha ..

Dah pun siap tomyam daging aku .. kak Aisyah tengah menyedok tomyam ke dalam mangkuk periuk tanah .. huhu .. special betul rasanya ..

Aisy makan nasi lemak telur mata goreng .. ngan air milo ais .. aku makan nasi putih ngan telur dadar ngan tomyam daging .. special tak??? pagi-pagi leh makan tomyam .. haha .. kedai makan kak aisyah ni .. semua boleh .. order jek .. kak Aisyah masak .. tak amik masa lama dia masak .. laju jek tangan dia buat keja .. kejap jek dah sampai makanan yang diorder .. huhu ..


Ini lah sarapan aku hari ni .. nasi putih, tomyam daging dan telur dadar .. sarapan merangkap makan tengahari ... huhu ..

Tomyam daging .. tapi kak Aisyah buat tak berapa masam le .. kalau masam sikit lagik musti best .. hehe .. pedas memang power .. aroma daun limau purut mengancam jiwa .. mengoda selera ... haha ..

Telur dadar kosong .. tak de bawang ngan lada .. lupa nak cakap .. kak Aisyah dah goreng baru teringat .. tak pe la .. makan jek .. haha ..

Aisy nak makan nasi lemak .. separuh jek .. ngan telo mata goreng .. dia makan telo jek abis .. ngan kacang .. yang lain tak abis pun .. bungkus bawak balik ..

Air milo ais .. memula order 1 .. pastu aisy minum .. tak cukup mama .. order 1 lagik .. baru le puas minum air .. sorang satu .. haha ..

Khusyuk betul makan .. kerusinya rendah .. kena panjangkan leher .. haha .. sian aisy ..

Makan berulam air .. 1 suap nasi .. 1 kali sedut air milo ... kenyang air jek la nampaknya .. tu yang tak abis nasi dia .. air buleh pulak abis .. hmm anak aku ni ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...