Thursday, May 19, 2011

Muyiiiii Baby Girl Anak Jiran Aku ..

Baby Girl Siti Aisyah ..

Pagi tadi menziarah jiran sebelah umah aku .. baru dapat orang baru .. dia bersalin 3hb Mei yang lepas .. sebab dia berpantang di rumah mertua dia .. jadi, tunggu le dia balik umah dia baru gi tengok baby dia .. orang dulu-dulu kata proses melihat baby nih muyiii bayi .. dari mana perkataan ini berasal agaknya .. aku pun tak tahu ... hehe .. main ikut jek nyebutnya .. yang penting tahu maknanya .. hehe ..

Jiran aku nih tak kerja .. surirumah sepenuh masa ... suami dia jek yang kerja .. anak dia ada 3 orang termasuk si baby nih .. 2 orang yang besar tu lelaki dua-dua .. hak yang nombor 3 nih .. alhamdulillah ... girl .. termakbul impian .. jiran aku nih nama dia Sue .. dia baru gak pindah sini .. akhir tahun lepas .. harap-harap kekal lama la Sue berjiran dengan aku nih .. bukan apa .. selalu sangat bertukar ganti jiran aku .. tak de yang kekal lama .. paling lama pun 6 bulan ... Sue nih best gak kepala dia .. buleh masyuk le ngan aku ... hehe ..

Baby girl anak Sue nih di beri nama Siti Aisyah .. Sue panggil dia Siti .. jadi aku pun panggil Siti la jugak .. cute .. comeii .. kulit halus .. hehe .. biasa la tu ... kulit baby kan .. tapi kat pipi ngan leher dia tumbuh ruam .. maklum le cuaca panas nih .. senang berpeluh .. baby tak pandai bergerak lagi .. peluh terkempam .. jadilah ruam .. sian dia .. cam rimas jek ngan ruam tu .. Sue pakaikan bedak Agnesia yang botol kala merah .. bedak untuk ruam kulit ..

Anak aku, Aisy ... tak nak dekat .. aku suruh dia dekat dengan baby Siti .. dia tak nak .. duduk jauh jek .. aku nak amik gambar dia ngan baby Siti nih pun dia tak nak .. merajuk ker ... hehe .. masa aku dukung baby Siti nih .. dia tengok jek .. hehe .. kelaka la Aisy nih .. 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...