Thursday, June 30, 2011

Makan Mee Bandung ...

Malam tadi makan mee bandung kat kedai makan Yanto ... kedai makan ni memang terkenal dengan kelazatan mee bandung dan mee goreng nya .. sedap sehingga licin pinggan ...  tak pernah lagik jumpa mee bandung yang sedap cam nih kat kedai lain ... fuyooo .. promote nampak .. hehe .. tapi memang betul .. sedap sangat ... pada aku la ... lain orang lain citarasanya kan ... try dulu baru nilaikan ... huhu ...


Kedai makan nih terletak di kawasan perumahan ... maksudnya bukan di area kedai ler .. kat depan rumah jek ... kedai nih dah lama ada .. dari aku kecik-kecik sampai le sekarang ... kedai nih mula-mula diusahakan oleh seorang peneroka iaitu arwah Cik Ateng ... selepas itu, anaknya Yanto pulak yang mengambil alih perniagaannya ... dulu masa sekolah .. abah selalu bawak aku makan mee bandung kat kedai nih ...walaupun sudah bertukar tuan .. hasil masakannya tetap sama .. mungkin ada le rasa kelainannya .. tapi tak lari jauh ... tetap sedap jugak ... hehe ...

Aku gi makan dengan adik aku Tam, ngan anak sedara aku Along, ngan anak aku Aisy ... semua order mee bandung ... dari umah bukan main lagik … kunun-kunun nak makan mee goreng basah .. dah sampai sana mee bandung jugak yang dipesan .. huhu .. tak kisah le tu … lain kali makan mee goring basah pulak … yang buat lagik best adik aku tam yang belanja makan … haha .. baru betul best …
 Tam makan tak toleh kiri kanan ... huhu ... penangan mee bandung Yanto ...
 Along mengasingkan sayuran ... lain kali masa order tu cakap tak nak sayur .. kan senang ...
 Aisy pun buleh tahan jugak ... sepinggan tak nak kongsi .. abis pulak tu ... cam tak caya ... huhu ...
 Ni air fresh oren ... aku yang order air nih .. secawan Rm 2.00 ... berbaloi ... sedap dan manis ...
 Yang nih, air epal ... aisy yang order ... sedap jugak ... rasa epal nya ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...