Monday, June 20, 2011

Makan Petang Ari Ni ... Mee Hoon Goreng

Jiran sebelah, Kak Uji bagi mee hoon goreng satu tapau ... dia kata ada wat makan-makan kat umah dia ... jadi, ada lebih sikit .. dia bawak le kedai .. bagi aku .. terima kasih Kak Uji .. selalu bagi makanan kat aku ni ... hehe ...

Dulu aku pernah wat resepi mee hoon goreng tapi versi kenduri ... yang masak satu kuali besar punya ... tak banyak pakai perencah ... just daging ayam cincang ngan sayur sawi jek ... tapi sedap .. huhu ..

Mee hoon goreng yang Kak Uji bagi ni .. sedap .. banyak rencahnya .. banyak juga sayurnya ... anak aku, Ayen makan sambil mengasingkan sayur .. biasa la bebudak mana suka makan sayur ... yang dimakannya mee .. ayam .. udang pun tak makan .. Ayen memang tak leh makan udang .. nanti badan dia tumbuh gegata ..
Gegata ni macam bintat kena gigit nyamuk tapi besar-besar .. gatal dia tak leh nak cite ... merenyam satu badan ... biasanya kalau kena gegata ... aku suruh dia sental tempat yang kena gegata tu dengan berus sabut bersama sabun dettol ... sental sampai bintat gegata tu tak bengkak lagik .. baru tak gatal .. pastu sapu losyen .. aku guna losyen jenama Revell .. bagus losyen nih .. mengandungi vitamin E yang bagus untuk kulit .. bau dia pun best .. bau buah peach ... losyen ni pelembab tanpa minyak jadi kulit tak lembap .. rasa kering dan lembut jek ... ini bukan nak promote barang tau .. tapi produk nih memang bagus ... family aku memang guna losyen ni dari dulu lagik ... tak caya .. ce try .. ce try .. hehe ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...