Monday, August 22, 2011

Kuih Keria Dan Nasi Goreng Ciptaan Aku ..

Haha .. saje letak nama resepi tu cam tu .. aku pun nak tumpang glamor jugak  .. haha .. basic wat nasi goreng ni sama jek ...  cuma aku tambah-tambah rencah jek .. kasi kelainan sikit .. yang penting ianya sedap dan menyelerakan ..
Bahan yang diperlukan untuk membuat resepi nasi goreng aku ni .. macam biasa aje .. nasi putih yang dah sejuk .. bawang merah, bawang putih dan lada cili ditumbuk .. pastu tumiskan la ia .. bila bawang dah garing, masukkan isi ayam (kalau nak goreng dulu ayamnya pun boleh jugak) dan isi kerang .. kacau-kacaukan ia .. masukkan sos tiram, garam dan ajinomoto secukup rasa ... gaul sebati .. masukkan nasi putih .. kacau hingga nasi sebati bersama bahan-bahan perencah ... bila nasi nampak sedikit garing .. tutup api dan hidangkan ia ..
Untuk makanan sampingan, aku wat kuih keria a.k.a kuih tayar .. klik sini untuk resepi kuih keria ...  keledek lebih wat inti karipap ari tu ada lagik .. nak wat goreng keledek cam tak best jek .. jadi, wat kuih keria la .. kuih kesukaan en.suami .. anak-anak pun suka jugak makan kuih keria ni .. termasukla aku .. kalau beli tu tak puas makan .. buat sendiri .. haaa .. baru lah puas .. makan banyak pun buleh .. haha .. selera orang puasa la katakan ... nak banyak aje .. bila dah berbuka ... hmm .. makannya sikit jek .. tapi kuih keria tetap habis walau banyak makanan terhidang kat atas meja .. haha ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...