Thursday, September 29, 2011

Rombongan Pengantin Ke Sarawak : Bershoping Kat Pasar Satok

24/9/2011 ( Sabtu ) - Malam

Malam ni planing nyer nak ke Pasar Satok ... jadi, ini lah aktiviti malam ni .. mak ngan abah tak pergi .. kami yang muda-muda remaja jek pergi .. haha .. remaja la sangat ... huhu .. kat pasar Satok ni banyak benda ada dijual .. macam-macam .. dari kain baju hinggalah ke lauk pauk .. yang mentah la .. yang masak pun ada jugak tapi tak banyak la ...

Kat sini aku nak beli ikan terubuk masin .. kawan-kawan ada jugak yang memesan ole-ole ikan terubuk masin ni ... adik-adik aku tu biasa lah kan .. orang bujang .. mestilah nak beli baju .. baju yang ada logo Sarawak .. baru lah boleh dikatakan pergi Sarawak .. ada buktinya .. haha .. sabo jek la ...

Kat gerai mainan .. kena paw aku malam ni ... lagi dan lagi ... huhu ..

Ni kat gerai jual kasut ngan jual baju .. macam-macam ada .. pilih-pilih jangan malu-malu .. haha ..

Ayen ketawa beso bila aku kata pilih la nak yang mana .. amboiii .. sakan ek korang beli mainan .. sabo jek la ...

Lepas bershoping, makan time la kan .. kat sebelah deretan pasar Satok tu ada deretan kedai makan ... peniaganya berebut pelanggan .. tapi tak de la sampai bergaduh ... diaorang buat pelanggan yang datang serba salah .. nak ikut dia ke nak ikut dia ... haha ...

Aku pesan nasi goreng pattaya .. nak rasa nasi goreng pattaya versi Sarawak pulak ... hehe .. memang jauh bezanya .. dari segi rasa dan rupa paras jugak berlainan .. yang sama hanyalah selimut dengan telur jek ... haha ..

Nasi goreng pattaya .. ada ayam hiris .. tu yang lainnya dengan nasi goreng pattaya kat sini ...

Tam makan kue tiew sup .. first time aku dengo .. haha .. tanya tam sedap tak .. dia kata boleh la .. apa tu .. sedap ke tak .. tapi aku tengok dia makan tak habis pun .. haha .. Nua yang habiskan .. Nua makan laksa Sarawak .. ijal pun sama .. Akma tak makan sebab dia kata dia sakit kepala .. haha .. sakit kepala ker?? tadi masa shoping tak ingat pulak sakit kepalanya .. haha ..

Kue tiew sup ... cam sedap jek rupa paras nyer .. rasanyer ??? .. hehe ..

Tam minum air laici yang tak rasa air laici .. cam mana tu ??? bedal jek la tam .. banyak bunyi pulak .. hahaha ..

Ayen makan tomyam daging dengan nasi putih .. Ayen kata tomyam nya rasa aneh .. ye la .. mana nak sama .. tomyam sini dengan sana .. lain negeri lain cara masaknya .. hmm .. dia makan tak habis .. cis .. wat rugi jek .. hampeh tul ...

Tomyam daging ayen ... kala merah .. cam guna pes tomyam ...

Beli sate .. Rm 5 campur .. suruh ayen gi beli .. tak tau cakap la pulak .. haha .. anak aku ni .. semua tak tau .. tak tau ke malu .. hentah  la yen oiii ...

Lepas makan .. gerak balik .. hujan le .. nak berjalan pun susah .. dah la bawak budak kecik .. kecik pun tak le kecik sangat pun .. 4 tahun jek .. haha .. sampai umah terus tido .. Aisy mulai panas badan .. alamak .. cam mana ni .. aku tampal cool fever kat kepala dia .. dia tido sampai pagi .. sian Aisy ..
Aisy demam ... nasib baik dia nak tido .. kalau dia bedal merengek semalaman .. masak aku .. huhu ..



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...