Monday, December 26, 2011

Beli Buku Sekolah Ayen

Sekolah Kebangsaan anak aku, Ayen ...

25/12 dan 26/12/2011 adalah ari pembelian buku kat sekolah Ayen ... dibuka 2 ari dari kul 8.00 pagi hingga 4.00 petang ... melalui pengalaman yang lepas-lepas ari pertama mesti ramai orang ... jadi, aku amik keputusan untuk pergi pada hari kedua iaitu 26/12/2011 ... ari ni la .. aku gi kul 9.30 pagi tadi ... pegi sorang-sorang .. huhu .. tak pe la .. lagi senang .. tak banyak kerenah yang nak dilayan ...

Aku sampai kat depan sekolah Ayen ni dalam kul 9.40 pagi .. hehe .. dekat jek sekolah ngan umah aku ni ... cuma dipisahkan oleh bukit-bukau jek ... haha ... terus cari bilik pembelian buku .. first bayar buku dulu ngan cikgu yang ditugaskan ... Cikgu Suria yang melayan aku beli buku .. dia cakap ada penambahan harga pada buku aktiviti ... jadi, harga tak sama ngan senarai harga buku yang diberi pada murid-murid pada akhir persekolahan dulu .. nasib baik aku bawak duit lebih .. huhu ..  bayar dan terima resit .. pastu gi bilik penerimaan buku ..

Masa aku tiba kat bilik tu, adalah beberapa orang sedang menunggu ... kelihatan 3 orang cikgu sedang sibuk mencari dan memasukkan barangan yang tercatat dalam resit pembelian ... ingatkan lama .. tak sampai 5 minit dah siap ... dapat bungkusan buku dan balik ... hmm .. mudah dan cepat ... caya lah cikgu .. cam ni la baru semangat nak beli buku taun depan ... haha .. apa-apa jek la aku ni ...
Dah maju sekarang ... ada beg cam ni dah ... dulu-dulu pakai beg plastik jek .. huhu ...

Pemandangan dalam beg .. buku tulis dan buku aktiviti .. dah balik baru perasan ... buku lukisan tak de .. memang tak de stok ke atau tak termasuk dalam senarai pembelian buku ek .. alamak tak perasan la .. senarai buku tu tak amik pulak .. tadi bagi kat cikgu Suria ..

Buku aktiviti ni la yang naik harga ... beza Rm7 lebih jugak la dari harga lama ... tak pe la .. untuk anak .. mungkin ada penambahbaikan kat buku aktiviti tu ... tak payah bekira sangat la asal anak dapat belajar dengan sempurna .. pelaburan masa depan jugak ni kaannnn ... hehe ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...