Wednesday, September 05, 2012

Makan Tomyam Di Dataran Bandar Penawar

 Tomyam yang menjadi idaman kalbu .. hahaha ... sebulan beb tak makan tomyam thai ni .. tomyam buat sendiri ada la makan masa bulan puasa ari tu ... nyam ..nyam ... terliur sudahhh ... hahaha

Hati berhajat nak makan tomyam ... nak sangat ... masa balik kampung raya ari tu dah order tomyam ... dah dapat hirup sikit-sikit .. niat nak makan ngan nasi goreng pattaya yang aku order .. tapi nasi goreng pattaya lum sampai lagi .. jadinya, aku biarkan jek la tomyam tu .. dengan tidak disangka-sangka seekor kupu-kupu kala putih telah landing dalam tomyam aku ... waaaa ... tak dapat makan dah .. nak order lagi tak sanggup nak menunggu .. maklum ler ari raya .. kedai tak banyak yang bukak lagi .. seketul dua kedai makan yang bukak ... memang kena serbu ...jadi tak dapat ler makan nasi goreng pattaya ngan tomyam ... huhu

Malam semalam, en.suami kata nak makan tomyam tak?? .. jom kita gi Bandar Penawar makan tomyam ... wahhh .. suka nya ... aku on jek ... ingatkan en.suami nak bawak makan kat UBC ... rupanya en.suami tak suka kat situ sebab banyak nyamuk ... tak tahan kaki ... bengkak kena gigit nyamuk ... hehe ...  lain kali kalau nak makan kat UBC kena bawak ubat nyamuk dari umah .. hehe ...

Makan kat kedai makan nih ... kat sini ada makanan ala thai ... tomyam dan makanan panas ... semuanya masakan ala thai .. tak tau ler tukang masaknya orang thai ke tak .. hehe

En.suami bawak kami anak beranak ke Dataran Bandar Penawar yang berdekatan dengan Tasik Bandar Penawar tu ... tak banyak kedai yang bukak ... so .. pegi kedai makan yang ada jual tomyam ... tanya dulu kat adik yang tukang kemas meja kat kedai makan tu ... bila adik tu kata ada tomyam terus jek kami duduk ...
Bujang kecik aku, Aisy sibuk sangat nak bergambar kat sini ... dipaksa dia Ayen naik atas tangga tiang bendera ni ... Ayen tak nak ... tapi kena pegi jugak sebelum kena jerit ngan Aisy ... buleh tahan gangster jugak si Aisy ni ... sabo jek la ...

Selepas mengorder ... episod menunggu lerrr .. order tomyam semestinya tapi tomyam daging tak de ... tak pe la ... tomyam campur pun sodap .. janji tomyam .. bila dengar tomyam, anak-anak bujang aku terus cakap nak nasi putih .. 1 kongsi 2 orang ... en.suami order nasi goreng kampung ... tu jek ... sikit jek .. bukan ramai pun kami ... hehe

Mesti ler air yang sampai dulu dari makanan kannn ... aku punya air laici ... en.suami air milo ais .. bujang-bujang aku ni air pepsi ... order sampai 2 tin ... minum cuma 1 tin jek ... 1 tin lagi bawak balik .. tamak sangat ... yang dalam cawan pun tak habis ... hmmm ...

 Amboiii ... haus sangat ler tu kununnya ... padahal lakonan jek tu ... siap snap pic terus lepas straw ... hahaha .. plastik tulll ... 

Bila makanan sampai, aku tengok nasi goreng pattaya tak de .. tak pe la .. mungkin lum siap agaknya ... setelah bahagi kan nasi putih 2 pinggan .. masih ada berbaki suku pinggan nasi putihnya ... aku pun amik pinggan alas tomyam tu ..  makan nasi putih ngan tomyam campur ... buleh tahan ler tomyamnya ... tapi tak cukup kuat untuk dikatakan sedap sangat ... huhu ...

Nasi goreng kampung ... order by en.suami ... nampak menyelerakan takkk ??? 

Ini ler tomyam campur yang aku order ... rasanya tak seperti dalam anganan tapi buleh lerr ... wat lepas hajat nak makan tomyam ... hehe

Aisy sempat wat peace eaa ... nasi sikit gile ... 1 pinggan bahagi 3 ... cam ne tu ... buleh kenyang ker??? ... suka hati korang lerr haiiii ....

Bujang  sulung aku, Ayen ... tengah senduk kuah tomyam ... lambat sangat ... aisy tunggu turn macam nak marah jek ... satu .. satu .. dia letak kuah dalam pinggan dia ... aduiii ... aku pulak yang naik gerammm ... hahaha ... sabo jek la

Tunggu punya tunggu, sampai habis makanan ... nasi goreng pattaya aku tak sampai-sampai jugak ... tanya lagi kat adik yang amik order tadi ... dia cakap tengah goreng ... ok ler ... tunggu lagi .. sampai abis air menunggu .. masih sabar ... hmmm ... tapi bila budak yang amik order tu bagi makanan kat meja depan yang lebih lambat dari kami tiba tu .. hati dah mulai berdetik .. dia tak buat ni nasi goreng pattaya aku .. en.suami pun cakap cam tu ... hati dah bengkek nih ... geram .. marah ... semua ada ... mau aku hamuk kedai ni .. tapi kesabaran masih berbaki lagi ... dengan hati yang sebal .. aku gi bayar makanan yang dah habis di makan kat kaunter ... budak tu jugak yang kira makanan ... aku cakap kat dia nasi goreng pattaya yang aku order tak ada bagi pun ... memula dia wat muka bingung ... dia cari kertas yang dia tulis masa amik order tu ... dah jumpa .. pastu dia kira ... aku cakap kat dia nasi goreng pattaya tu tak yah kira sebab aku tak dapat pun nasi goreng pattaya tu ... dia angguk dengan muka toya ... lepas bayar aku blah ... hiiiisssshhh .. geram betul ... dah ler tak cakap maaf ke apa kerr ... senyap jek ... muka pun tak de senyum ke ... buat ler muka ramah sikit ngan pelanggan .. ni tak ... dah ler tak dapat makanan .. kena hidang ngan muka toya dia pulak ... sempat jugak ler aku bahasakan dia sikit ... biar dia tahu aku marah plus geram dengan kejadian itu ... huhu ... padan muka dia ... lepas nih tak mau makan kat situ lagi ... seriikkkk beb ... hahaha

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...