Wednesday, April 17, 2013

Check Up My Pregnancy Minggu Ke-28

Hari ni mengulang gi klinik kesihatan .. untuk check up my pregnancy ... rawatan biasa jek .. just jumpa misi ... malas nak gi pagi-pagi ... aku gerak dari rumah kul 11.30 pagi .. haha ... sampai klinik ada beberapa orang jek yang menunggu .. hehe ...

Kaunter pendaftaran pusat ... lenggang kannn ... untung pergi dah tengahari .. haha .. misi pun wat kerja laju jek .. maklum le .. dia dah lapo ... nak balik makan ... check lebih kurang sudah ... lagipun bukan ada masalah pun .. check up biasa jek .. gituuuu 

Laju kooo ... letak buku merah ... baru nak duduk .. dah kena panggil ... gi makmal .. anto urin ... tunggu .. kat sini ada ramai sikit orang ... maklum le ... bercampur dengan pesakit luar ... nama panggil ... masuk dalam makmal ... amik darah sikit ... yang cucuk pakai pen tu ... nak tengok darah pekat ke tidak ... hari ni darah aku cair sikit ... 11.9 jek .. minggu lepas 12.3 ... alamak ... habis la aku ... tapi masih tahap normal lagi .. walaubagaimana pun kena jaga-jaga jugak ... jangan sampai dia turun sampai 9 yerrr ... ok lepas ni .. memang pulun habis kerang dan segala bagai hati .. hahaha ...

Siap kat makmal .. gi jumpa misi ... timbang dan amik tekanan darah .. semua normal .. berat naik sikit .. 63.8 .. minggu lepas 62.5 .. ok la tu .. naik jugak .. hahaha ...

Nombor giliran di panggil .. masuk bilik rawatan ... misi dah tunggu ... baring atas katil .. selak kain ... opppssss ... cover sikit .. haha ... selak tang perut jek ... misi tanya baby dah gerak tak ...aku jawab dah tapi tak kuat ... misi amik tali pengukur ... tekan-tekan perut aku ... senak jap .. kuat betul la tangan misi ni .. rasa nak terkencin aku .. haha ... pegang sana .. pegang sini ... aiiikk ... boleh dia cakap tak jumpa babynya .. siap panggil misi yang senior ... misi Gee masuk ... dia ukur .. ok jekkk ... ooo ... misi tadi tu .. misi baru rupanya ... patut la ... lepas tu dia amik mesin dengar jantung baby .... letak glue kat perut aku ... sejuk ... lepas tu gerak-gerakkan ... gerak sana ... gerak sini ... tak dengar kata dia ... aiikk ... lama lepas tu ... baru ada bunyi .. tapi tersangat la slow nya ... ok la tu ... baru 6 bulan ... hehe ...

Lepas tu ... duduk kat kerusi yang disediakan sebelah misi tu ... dia tanya ada masalah lain tak .. aku geleng jek la ... lepas tu dia tengok darah cair ... amik kooo ... kena tambah makan iron table .. 2 biji pagi .. 2 biji malam ... haha .. sabo jek la ...

Ini Iron Tablets ... makan pil ni ... najis bertukar kala dan bentuk ... tak ensem langsung .. hahaha ... apa nak buat telan jugak la ... kalau tak cair pulak darah aku nanti ... nasib baik tak pahit ... kecik .. senang nak telan ... amik pil ni 1atau 2 jam selepas atau sebelum makan ... jangan dekat sangat dengan waktu makan .. nanti belum diserap oleh tubuh ... dah kena buang keluar .. hahaha

Siap semuanya ... kena cucuk kancing gigi pulak ... sengal tangan aku dibuatnya ... haha .. lepas tu amik appointment minum air gula untuk kali kedua ... kali pertama dah minum ... masa kandungan berusia 3 bulan ... alhamdulilah .. tak de masalah kencing manis ... ni kena minum lagi ... 7 bulan ... amik tarikh ... 15/5 ... sama tarikh dengan jumpa doktor bulan depan ... alhamdulilah .. mudah kerja aku ... sekali pergi jek ... oh lupa nak cakap ... 15/5 nanti kena jumpa doktor .. scan lagi ... berapa banyak kali daaa kena scan .. haha ... jumpa lagi di check up bulan berikutnya ... byeeeee ... hehe

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...