Saturday, November 30, 2013

Menempah Baju

Ini kain ela .. yang kala ijau tu 2 meter setengah ... yang kala oren tu 4 meter ... kenapa tayang pic kain ela ni?? nak berjualan ker ??? tak lerrr ... saje nak cakap ... ari ni nak gi menempah baju ... hajat hati nak buat baju kurung moden ...  dah lama tak berkurung moden ... biasanya tempah baju kurung biasa atau kurung pahang ... ooppss ... tak tempah ... beli yang dah siap jek ... mudah dan harga pun lebih murah ... kain pun buleh tahan cantik ... kannnn .. sapa setuju???? hehehe


Yang kala oren tu buleh buat baju ngan kain sebab 4 meter ... baju buat kurung moden .. kain lak buat lipat kipas belakang ... yang kala ijau tu cuma dapat buat baju jek ... buleh pakai ngan kain lycra yang ropol bawah ... aku beli kala itam .. so buleh matching ngan kala apa-apa pun .. kannnn .. jimat ... hahaha ...

Skirt lycra duyung kala itam .. beli kat paso malam jek ... dah lama beli .. sebab jarang pakai .. masih seperti baru ... huhu
 
Aku beli kain-kain ela ni dah lama sebenarnya ... taun 2005 ke 2006 .. gitu laaa ... Aisy lum lahir lagi .. sekarang ni Aisy dah 6 tahun .. bayangkan berapa punya lama terperuk dalam gobok ... tak berbuat-buat ... sampai dah out to date dah kain nya ...  orang dah tak pakai dah jenis kain cam gini .. aku pulak baru nak buat ... hahaha ... lawak tul aku ni ....

Cadangnya nak anto petang-petang sikit ler ... tengahari ni panas ... sian pulak puteri kecik aku ni ... aku anto kat tukang jait area dekat-dekat umah jek ... kedai jait ler ... dia amik upah jait pun murah ... berbaloi la ... nak pakai cepat pun tak de extra cost tauu ... tu yang best tu ... sebenarnya ni first time nak menempah baju kat sini ... kalau jahitannya sedap dan kena di pakai buleh antar lagi di lain kali ... gituuu kannnn ... 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...